Rate this post

بی میلی و سرد مزاجی جنسی و هیپنوتراپی:

بی میلی جنسی در مردان  و سرد مزاجی  جنسی در زنان یعنی عدم تمایل و رغبت  شهوانی به جنس مخالف. این تعریف شامل چنین مواردی می شود 1.  علی رغم اینکه در گذشته شریک جنسی برای فرد جذابیت داشته است اما در حال حاضر دیگر تمایل ندارد. 2.  با اینکه فرد دارای سلامتی جسمانی  و هورمونی می باشد و از او  تمایل شهوانی و جنسی انتظار می رود  با این حال  در او تمایلی وجود نداشته باشد. این اختلال باید برای حداقل یک ماه ادامه داشته باشد تا اختلال محسوب شود. 

از عمده ترین  عوامل بی میلی و سرد مزاجی جنسی عوامل روانی است. این عوامل روانی در مردان  عبارتند از  افسردگی، مشکلات زود انزالی در گذشته، خشم پنهان یا آشکار نسبت به همسر، احساس گناه، و سرد مزاجی زن که در نهایت باعث بی میلی جنسی مرد شده باشد و غیره. و عوامل روانی در سرد مزاجی زنان عبارتند از درد جنسی (واژنیسم) که در نهایت باعث سرد مزاجی جنسی زن شده باشد، افسردگی، زود انزالی مرد که در نهایت باعث سرد مزاجی زن شده باشد، خشم به همسر خود، احساس گناه، و غیره.

روش درمانی این اختلال مشابه با دیگر اختلالات جنسی و روانی میتواند به وسیله مشاوره روان شناسی و روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی (هیپنوتراپی) باشد. موارد زیادی از این روش درمانی استفاده نموده و درمان شده اند.